• O nás
  • Akce
  • Portál
  • Podpora
  • EN
Menu
  • O nás
  • Akce
  • Portál
  • Podpora
  • EN
  • Proč Plantyst
  • Funkce systému
    • Sběr dat
    • Metodika
    • Analytika
  • Reference
  • Případové studie
  • Blog
  • Kontakty
  • Chci nezávazně poptat
Menu
  • Proč Plantyst
  • Funkce systému
    • Sběr dat
    • Metodika
    • Analytika
  • Reference
  • Případové studie
  • Blog
  • Kontakty
  • Chci nezávazně poptat
Chci nezávazně poptat
Menu
  • Proč Plantyst
  • Funkce systému
    • Sběr dat
    • Metodika
    • Analytika
  • Reference
  • Případové studie
  • Blog
  • Kontakty
  • Chci nezávazně poptat
Schéma sběru dat ve výrobě
  • Sběr dat
  • Automatický monitoring strojů
  • Prostoje ve výrobě
  • Evidence zakázek
  • Kvalita ve výrobě
Schéma datové metodiky
  • Metodika
  • Komunikace
  • Denní mítink
  • Denní report z výroby
  • Vizualizace ve výrobě
Schéma analytiky dat
  • Analytika
  • OEE
  • Reporty o stavu výroby
  • Reporty pro údržbu

Nejlepší výsledek má noční směna

  • 4. dubna 2023
  • |   Martina Šibravová
  • |   Inspirace
blank

Vidíte to? Ty propastné rozdíly mezi směnami? Vrtá vám hlavou, proč je ta noční o tolik lepší a hlavně jak to udělat, aby se na ni ostatní směny dotáhly?

Jednoduchá řešení existují. Už jen to, že máte zájem a sledujete, co se vám ve výrobě děje pod rukama, je krok kupředu. A jestli vám můžeme něco poradit, tak místo kárání někoho s méně šikovnýma rukama hledejte možnosti, jak ty pomalejší zlepšovat. Dost možná se ukáže, že ty nejlepší učitele máte mezi zaměstnanci. Tak se ptejte a zajímejte. Vyplatí se to!

Spása jménem komunikace

Pravidelně se u našich zákazníků stává, že se po zapojení strojů k monitoringu objeví situace, které jim do té doby unikaly. Naměřené hodnoty, které dostávali mistři, teamleadeři, anebo management, najednou neodpovídají tomu, co je na EKG stroje. Což o to, to je věc, na kterou narazí zpravidla každá firma, která teprve na nějaký monitoring z metody „papír – tužka“ přechází.

Důležité je, jak s tím naložíte dál.

Správnou a jedinou volbou je sdílení zkušeností a rad.

Nasbírejte, vyhodnoťte, rozeberte

Už malé děti se učí z našich vzorů a napodobují chování, které vidí. To samé se úspěšně podařilo u jednoho našeho dlouholetého zákazníka, který se dnes s hrdostí usmívá nad jednoduchostí tehdejšího rozhodnutí. Stačilo tak málo! Nasbírat si potřebná data, vyhodnotit si je a dát hlavy dohromady.

Dlouhodobě ve firmě přemýšleli, proč jsou výsledky využití strojů noční směny výrazně lepší než hodnoty, které mají na stejných strojích ostatní směny. Jak je to možné? Práce v noci má především mnoho benefitů:

  • neruší ji denní mítinky, 
  • nedochází k přestavbám zakázek,
  • management nechodí s různými akutními požadavky,
  • je větší klid na práci,
  • údržba se řeší ve dne.

Zlato, co se jen netřpytí

Ve firmě měli na noční směně parťáka, který dokázal všechny své úkoly systematicky řešit. Našel si vlastní fígle, jak rychleji a jednodušeji zvládat případné opravy, prostoje a vypracoval si tak dokonalou metodiku, díky níž dosahoval skvělých výsledků. Správně si toho všiml mistr, který chtěl docílit stejného chování i u dalších zaměstnanců, a tak si je zavolal. Požádal svého šikovného kolegu, zda by se o své zkušenosti mohl podělit a pomoci tak zlepšit celý tým.

Všechno rozebrali, vyhodnotili a porovnali a našli možná řešení, jak jeho „fígle“ rozšířit i mezi ostatní členy party. A skutečně se to podařilo. Netrvalo dlouho a nejen on, ale i celá noční směna dosahovala ještě lepších výsledků, než když vše obstarával sám.

Buďte ještě, ještě lepší

Nebyl důvod, proč by to samé nemohlo fungovat i v ostatních směnách. Tak je mistr svolal a dali si mítink, kde si vzájemně ukázali, v čem se jim daří a kde mají slabiny. A pak společně vymysleli, jak by se to dalo zlepšit.

A výsledek? Ranní směna si vzala to nejlepší od té noční a dokázala se na ni nejen dotáhnout, ale předběhnout ji ve využití strojů o ohromujících 24,5 %. Ani noční směna nezůstala pozadu a podařilo se jí povyskočit ještě o 14 %. Společným úsilím, ochotou podělit se o vlastní zkušenosti a dobré rady, zlepšili dosahované hodnoty využití z původních 35 % na úžasných 69 %.

Chcete se inspirovat a nalézat prostor pro zlepšování i ve vaší firmě? Vyzkoušejte si Plantyst.

Nezávazně vyzkoušet

Související články

týmová spolupráce
Inspirace

Úspěch výroby tkví v plánování a týmové spolupráci

Úspěch zdravé výroby spočívá v několika základních věcech. Tou hlavní je týmová spolupráce. Jen chtít totiž nestačí. Jak to může ovlivnit celou výrobu?

2. 5. 2023
blank
Inspirace

Plantyst box neutajíš aneb Jak implementovat průmysl 4.0 (1. část)

Lásku a kašel nezatajíš… to věděl už ve 12. století jistý německý básník jménem Walther von der Vogelweide. V jednadvacátém století, v éře průmyslu 4.0, jsme (snad alespoň v něčem) krapet dál. A když zůstaneme v rovině monitoringu výroby a IIoT, tak věřte nebo ne, ten se vám taky utajit nepodaří.

20. 4. 2023
blank
Inspirace

Zůstaňte v čele: 5 trendů v řízení výroby pro rok 2023

Objevte hlavní trendy týkající se řízení výroby v roce 2023: od variability zakázek po sledování spotřeby energie. Co by pro vás mělo být prioritou, s čím počítat a co už důležité není?

21. 3. 2023
měření spotřeby elektrické energie aneb co ještě plantyst monitoruje
Inspirace

Síla dat: měření spotřeby elektrické energie a jiných veličin

Proč dnes měřit spotřebu elektrické energie ve výrobě? Řekněme si to na rovinu – to, co nevíte o svých strojích a lidech, vás může vyjít pěkně draho.

28. 2. 2023

Informace, poptávky

  • (+420) 775 268 978
  • (+420) 7 PLANTYST
  • info@plantyst.com

Podpora

Návody, dokumentace
  • support.plantyst.com
Portál plantyst
  • Přihlášení
Volné pozice
  • Koho aktuálně hledáme

Buďte v obraze

S naším newsletterem víte hned o všech novinkách.

  • Co se s vaším e-mailem stane?
  • Cookies
  • Zpracování osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Slovníček pojmů
Menu
  • Cookies
  • Zpracování osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Slovníček pojmů
© 2021 plantyst

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.